Sport en recreatievoorzieningen

Binnen onze gemeente is ruimte om te recreëren en om sport te bedrijven noodzakelijk. Voorzieningen hiervoor moeten goed onderhouden en verzorgd zijn. Sommige vormen van recreatie (zoals naaktrecreatie) wijst de SGP af. Aantasting van de zondagsrust door sport en spel moet worden voorkomen. De SGP wijst daarom georganiseerd sporten op zondag af. Profsport wordt niet gesteund, onverantwoorde (vecht-)sporten evenmin. De SGP is voorstander van meer bewegen door de jeugd. Hiervoor dienen op wijkniveau hondenpoepvrije trapveldjes beschikbaar te zijn.

In alle wijken moeten voldoende veilige speelplaatsjes zijn. Deze kunnen in overleg met de bewoners worden ingericht en onderhouden. Hierbij moet tevens aandacht voor de hangjeugd zijn, zodat overlast door deze groep kan worden voorkomen.

• De SGP vindt dat het recreatieve karakter van het Schollebos gehandhaafddient te blijven.
  • De recreatieve functie van de IJsseloever moet waar mogelijk verder worden versterkt.
  • De trailerhelling dient daadwerkelijk te worden gerealiseerd.
  • De SGP wil dat in iedere wijk veilige en schone speelplaatsjes en trapveldjes voor de Capelse jeugd aanwezig zijn.