Reclame en openbare zedelijkheid

Publieke eerbaarheid is iets dat haast niet meer lijkt te bestaan. Het oprichten en
exploiteren van seksinrichtingen, het aanbieden van erotische goederen, het aanbrengen van erotische afbeeldingen en dergelijke zaken worden door de gemeente middels de APV aan banden gelegd. Daarbij is het de taak van het gemeentebestuur om dit binnen de grenzen van hogere regelgeving maximaal tegen te gaan. Met name reclame-uitingen of affiches op reclameborden en in bushokjes worden steeds vaker confronterend. Soms is er zelfs sprake van godslastering. De gemeente moet maximaal van haar bevoegdheid gebruik
maken om via de APV deze reclames te weren.

• De SGP wil maximale bestrijding van godslasterlijke en onzedelijke reclame in de openbare ruimte, onder andere door goede contracten met exploitanten.
  • De SGP wil een reclameklachtenlijn instellen, zodat de gemeente na klachten uit de samenleving stappen kan ondernemen naar de exploitant.