Milieu

De SGP vindt dat Capelle er netjes en schoon dient uit te zien om te voorkomen dat Capelle verloedert. Daarom dient als onderdeel van het milieubeleid ook aandacht te worden gegeven aan de reiniging en handhaving ingeval van vervuilingen. Een goed afvalstoffenbeleid is van groot belang en als uitgangspunt dient te worden gehanteerd dat de vervuiler betaalt. Vanzelfsprekend is er een goed toezicht op en handhaving van de regels. De SGP wil de hondenbelasting niet afschaffen.

• De SGP wil onderzoeken of een pasjessysteem kan bijdragen aan een eerlijkersysteem van betalen voor afval, het tegengaan van afvaltoerisme en uiteindelijk minder afval.
  • De SGP vindt dat door de gemeente een veel actiever handhavingsbeleid dient te worden gevoerd door de milieuambtenaar van de gemeente.
  • De bestrijding van overlast door honden verdient speciale aandacht. Er wordt streng gehandhaafd op het niet opruimen van hondenpoep.