Buurtbeheer

Capelse burgers wonen prettig als men zich veilig voelt. De SGP vindt dat een vast aanspreekpunt hierbij van groot belang is. De buurtagent vervult daarin een belangrijke rol. Om een bekend gezicht te zijn, zal deze veel op straat te vinden moeten zijn. Vaste spreekuren voor de wijkbewoners, een digitaal loket via de website van de gemeente en een goede communicatie helpen de burgers om met de vertegenwoordigers van de gemeente in gesprek te blijven. Het Wijk Overleg Platform (WOP) vervult hierbij zeker een goede functie. De SGP vindt het in overleg met de buurt vaststellen van een hangplek erg belangrijk.

• De SGP steunt het beschikbaar stellen van gelden voor lokale wijk buurtinitiatieven om de kwaliteit van de wijk op peil te houden of te verbeteren en de samenhang van de wijk te bevorderen.