Henry Oudshoorn

Wie is Henry?

Henry Oudshoorn (1974) is geboren in Rotterdam, maar woont zijn hele leven al in Capelle aan den IJssel. Hij is getrouwd met Mieneke, samen hebben zij zes kinderen en ze zijn lid van de Gereformeerde Gemeente in Capelle aan den IJssel-Middelwatering (Elimkerk).

Henry is sinds 2010 actief bij de fractie van de SGP, de eerste jaren op de achtergrond als steunfractielid en beheerder voor de website. Sinds 2014 is hij actief als burgerraadslid voor de SGP, eerst met de aandachtsvelden bestuur, veiligheid en middelen; de laatste vier jaar op het gebied van stadsontwikkeling en -beheer.

Wat doet Henry in het dagelijks leven?
In het dagelijks leven is Henry werkzaam bij de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, waar hij – naast een aantal operationele functies bij de brandweer – werkzaam is als innovatieleider om overheidshulpdiensten en crisispartners op het juiste moment van de juiste informatie te voorzien tijdens incidenten en crises.
Daarnaast is Henry voorzitter van de raad van bestuur van de vereniging tot het verstrekken van onderwijs op gereformeerde grondslag te Capelle aan den IJssel.

Waarom SGP
Naast de doelstelling van de SGP om Bijbelgetrouw te handelen in de politiek en de Bijbelse normen en waarden als leidraad te hanteren voor het goede voor de Capelse gemeenschap, spreekt de betrouwbaarheid en de heldere standvastige koers Henry aan.