16 maart 2019

Verkiezingsmarkt

Verkiezingsmarkt Provinciale Staten en Waterschappen

Verkiezingsmarkt Capelle aan den IJssel SGP

In aanloop naar de Provinciale Staten verkiezingen op 20 maart 2019, was er op zaterdag 16 maart een verkiezingsmarkt georganiseerd in de Koperwiek voor alle politieke partijen die deelnemen aan de Pronvinciale Staten en de waterschappen. De SGP was ook met een kraam aanwezig op deze verkiezingsmarkt.

We gingen in gesprek met voorbijgangers en verblijdden hen met een mooie oranje gerbera en een gezonde mandarijn. Bij de verkiezingsmarkt werden we vergezeld door Martin van der Spek, lijsttrekker CU-SGP Schieland en de Krimpenerwaard, en kwam Kees van der Staaij nog een uurtje langs om het belang van deze verkiezingen te benadrukken. Regiokandidaat voor de Provinciale Staten, Arnold Weggeman, bracht ook een bezoek aan deze verkiezingsmarkt om het belang van deze verkiezingen aan het voetlicht te brengen. In de loop van de middag sloot Peter van der Berg, Statenlid Zuid-Holland, zich aan bij het gezelschap.

Luister het interview van Arwin van Buuren met RadioCapelle terug:

Luister het interview van Kees van der Staaij met RadioCapelle terug:

Natuurlijk SGP!

De lijsttrekker van SGP Zuid-Holland is Nico de Jager. Met het verkieizingsmotto "Natuurlijk SGP!" gaat de SGP voor een duurzame samenleving. Dit kan het beste plaatsvinden bij gezonde economische ontwikkelingen met rentmeesterschap als een belangrijk uitgangspunt. Het intensieve gebruik van de schepping is eindig en heeft er inmiddels toe geleid dat er vergaande maatregelen nodig zijn op het gebied van energieverbruik, energiewinning, gebruik van grondstoffen en de inrichting van de aarde.

Verkiezingsprogramma SGP Zuid-Holland (PDF)

Campagnefilm SGP Zuid-Holland

Levend Water

De lijsttrekker voor de gecombineerde kieslijst van CU-SGP voor de waterschappen is Martin van der Spek. Met het verkiezingsmotto "Levend Water" gaat de CU-SGP de verkiezingen in. De komende jaren staan we voor grote opgaven: teveel water in een korte tijd, dijkversterkingen, hittestress, verduurzaming en energietransitie. Maar ook echte poldervraagstukken komen aan bod, zoals bodemdaling, wat nogal bedreigend is voor de toekomst van agrariërs.

Verkiezingsprogramma HHSK

De SGP bedrijft politiek die gebaseerd is op de omvangrijke waarden en normen zoals we die aangereikt krijgen uit het Woord van God, de Bijbel.