15 februari 2010

Motie bestemming BTW voordelen

De gemeenteraad van Capelle aan den IJssel in vergadering bijeen op maandag 15 februari 2010,

overwegende dat

• de gemeenteraad op 11 februari 2008 heeft besloten een krediet van € 8,75 miljoenbeschikbaar te stellen voor de herinrichting van sportpark Schenkel;
  • mede als gevolg van de oprichting van de BV Sport een BTW-voordeel wordt gerealiseerd van circa € 1 miljoen;
  • de gemeenteraad in het verleden heeft besloten over de bestemming van BTW-restituties 2007 en 2008 (bij de Voorjaarsnota 2009);
  • het college bij monde van wethouder Jaliens op 17 september 2009 in de vergadering van de commissie M&B toegezegd heeft ook de bestemming van dit BTW-voordeel voor te leggen aan de gemeenteraad, “omdat die het budgetrecht heeft”;
  • in de gezamenlijke commissievergaderingen SO en M&B van 27 januari 2010 en 3 februari 2010 gesproken is over het principebesluit van het college over de bestemming van het BTWvoordeel bij de herinrichting van sportpark Schenkel;
  • het college na ontvangst van het advies van de commissie een definitief besluit hierover zal nemen of reeds heeft genomen;- voorstellen die het budgetrecht van de gemeenteraad raken, mede gelet op de in het verleden genomen besluiten inzake de bestemming van de BTW-restituties, dienen te worden voorgelegd aan de gemeenteraad,

verzoekt het college

• het BTW-voordeel bij de herinrichting van sportpark Schenkel niet eerder daadwerkelijk tebestemmen dan na besluitvorming door de gemeenteraad,
    en gaat over tot de orde van de dag.

Namens de fractie van
SGP                    ChristenUnie         CDA                         VVD                        GroenLinks
Peter Mulder     Michiel Grauss      Nico van Buren      Leo van Houten    Irja Verweijen

Download Motie bestemming BTW-voordelen