10 november 2008

Amendement stopzetten subsidie muziekschool

De gemeenteraad van Capelle aan den IJssel in vergadering bijeen op maandag 10 november 2008, behandelende het voorstel inzake het nemen van een besluit op het bezwaar van de Stichting Capelse Muziekschool van 11 augustus 2008,

overwegende dat

• de commissie Dienstverlening heeft uitgesproken grote waarde te hechten aan de continuïteitvan het muziekonderwijs in de gemeente Capelle aan den IJssel vanaf 1 september 2008;
  • de wethouder tijdens de vergadering van de commissie dienstverlening van 7 juli 2008 heeft uitgesproken dat aan alle op 1 september 2008 bij de Capelse Muziekschool ingeschreven deelnemers voortzetting wordt gegarandeerd van het door hen gekozen muziekonderwijs gedurende het cursusjaar 2008/2009;
  • het beëindigen van de subsidie aan de Stichting Capelse Muziekschool (CMS) in dat licht slechts aan de orde kan zijn indien een overeenkomst is gesloten met een andere aanbieder, waarbij de continuïteit van het muziekonderwijs vanaf 1 januari 2009 voor alle deelnemers is gewaarborgd;
  • op dit moment nog niet duidelijk is of en zo ja, welke partij het muziekonderwijs per 1 januari 2009 in Capelle gaat aanbieden;
  • het voor alle betrokkenen wenselijk is uiterlijk 1 december 2008 duidelijkheid te hebben over de wijze waarop de continuïteit van het muziekonderwijs vanaf 1 januari 2009 gestalte krijgt,

besluit

Onderdeel 2 van het besluit als volgt aan te vullen: Na de woorden: "het bezwaar van de Stichting Capelse Muziekschool van 11 augustus 2008 (…) ongegrond te verklaren,"

invoegen:

"onder de voorwaarde dat uiterlijk 1 december 2008 een overeenkomst met een andere aanbieder is
gesloten waarin onder meer de continuïteit van het muziekonderwijs vanaf 1 januari 2009 voor alle op
1 september 2008 bij de Capelse Muziekschook ingeschreven deelnemers is gewaarborgd".

Namens de fractie van de SGP
Arnold Weggeman

Download Amendement stopzetten subsidie muziekschool